Greek English French German Turkish
Διαφήμιση

Χαλάρωση: παράγοντας επιτυχίας στις εξετάσεις των μαθητών PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 19 Μάιος 2017 15:08
AddThis Social Bookmark Button

Πρακτικές ασκήσεις για την απομάκρυνση του στρες σε μια ιδιαίτερα αγχωτική περίοδο για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου αλλά κυρίως για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών

Ειδικοί προειδοποιούν ότι το χρόνιο στρες μειώνει την πλαστικότητα του εγκεφάλου, μειώνοντας την δυνατότητα μάθησης και την μνήμη

ypopsifia panelladikon

Στην τελική ευθεία μπαίνουν σιγά-σιγά οι μαθητές των σχολείων, που θα κληθούν σε λίγες μέρες να εξεταστούν στην ύλη όλης της χρονιάς. Περισσότερο άγχος, βέβαια, έχουν οι τελειόφοιτοι του Λυκείου, αφού για τους περισσότερους το τέλος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σηματοδοτεί το πέρασμα στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ένα πέρασμα που δεν γίνεται άκοπα και αβασάνιστα αλλά μέσα από την επίπονη και αγχωτική διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Το στρες που βιώνει μερίδα των υποψηφίων μαθητών αυτό το διάστημα επηρεάζει τη συμπεριφορά και την απόδοσή τους. Επιθυμία όλων, των ίδιων των υποψηφίων, των γονιών και των φροντιστών-καθηγητών τους, είναι να απαλλαγούν από το άγχος. Η υποστήριξη από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, η ενθάρρυνσή τους και η εφαρμογή κάποιων ήπιων στρατηγικών χαλάρωσης θα τους βοηθήσει να ηρεμήσουν σωματικά και πνευματικά, ώστε να εκμεταλλευτούν πλήρως το δυναμικό τους. Ακολουθούν μερικές τέτοιες στρατηγικές από τον κ. Κυριάκο Βασιλομανωλάκη, πτυχιούχο Ψυχολογίας - Ανάπτυξης Παιδιού με Master εκπαίδευσης στην δια βίου μάθηση και συγγραφέα των βιβλίων «Μαθαίνω εύκολα», «Θυμάμαι εύκολα».

Ήπιες στρατηγικές χαλάρωσης λίγο πριν τις εξετάσεις

Οι ήπιες στρατηγικές χαλάρωσης μπορούν να εφαρμοστούν στην αίθουσα εξετάσεων, είναι απλές στην εφαρμογή, διαρκούν 1-2 λεπτά και δεν είναι ιδιαίτερα ορατές. Βέβαια, δεν είναι όλες οι στρατηγικές αποτελεσματικές για όλους. Η εφαρμογή τους κατά την διάρκεια προετοιμασίας του μαθητή θα αποκαλύψει ποιες είναι οι κατάλληλες.

Χτενιστείτε

Μια απλή στρατηγική χαλάρωσης είναι το χτένισμα. Υποψήφιοι συνηθίζουν να βουρτσίζουν τα μαλλιά τους για αρκετά λεπτά της ώρας χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Στο τέλος του κτενίσματος είναι πιο χαλαροί, έτοιμοι να αρχίσουν τη μελέτη τους ή μια εξέταση. Αυτή η κίνηση του κτενίσματος επιδρά σε ορισμένα σημεία στο κεφάλι και προκαλεί ένα αίσθημα χαλάρωσης.

Οι τρεις αναπνοές

Ένας διαδεδομένος τρόπος χαλάρωσης κατάλληλος για κάθε περιβάλλον είναι ο παρακάτω: Τρεις βαθιές ελεγχόμενες αναπνοές είναι το μόνο που χρειάζονται οι περισσότεροι μαθητές για να χαλαρώσουν και να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Κάθε αναπνοή πρέπει να αποτελείται από 3 ελεγχόμενες φάσεις. Εισπνέουμε αργά αλλά βαθιά καθαρό αέρα μετρώντας νοερά από το 1 έως το 7. Κρατάμε μέσα μας τον αέρα μετρώντας νοερά από το 1 έως το 7. Εκπνέουμε τον ζεστό αέρα μετρώντας νοερά από το 1 έως το 7. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται 3 φορές. Μετά την τρίτη βαθιά αναπνοή, δηλαδή μετά από ένα περίπου λεπτό, η ένταση μας έχει εγκαταλείψει. Εισπνέουμε, αργά, ήρεμα και συγκεντρώνουμε την προσοχή μας στην εκπνοή.

Αναπνοή, όραση και εξετάσεις

Πολλοί έχουν την τάση να κρατάνε την αναπνοή τους όταν δίνουν εξετάσεις. Η συνήθεια αυτή προκαλεί ένταση στα μάτια τους, με αποτέλεσμα να επηρεάζει την όραση. Η ακατάστατη αναπνοή προκαλεί ένταση και σε άλλα σημεία του σώματός μας. Γι’ αυτό κάθε φορά που συγκεντρώνουμε την προσοχή μας για αρκετή ώρα, φροντίζουμε να είμαστε χαλαροί και να αναπνέουμε κανονικά. Αν διαπιστώσετε την ώρα που θα σας δώσουν τα θέματα ότι δεν βλέπετε το ίδιο καθαρά όπως συνήθως, εφαρμόστε μερικές ασκήσεις χαλάρωσης.

Ένταση στο στόμα

Κάποιοι παραπονιούνται ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων νοιώθουν ένταση στο στόμα τους και ιδιαίτερα στην πάνω σιαγόνα. Διώχνουμε αυτή την ένταση πιέζοντας για λίγο με τη γλώσσα μας ένα σημείο της υπερώας στον ουρανίσκο. Το σημείο που μας ενδιαφέρει βρίσκεται ακριβώς πίσω από τα μπροστινά δόντια, τους κοπτήρες. Ενεργοποιείτε το ίδιο σημείο αν πιέσετε με το νύχι σας την περιοχή κάτω από τη μύτη ανάμεσα στα ρουθούνια σας.

Τα χέρια

Θέλετε να διατηρήσετε την ηρεμία και τη συγκέντρωσή σας ενώ περιμένετε να σας δώσουν τα θέματα; ‘’Δέστε’’ τα χέρια σας χαλαρά. Η εμπειρία δείχνει ότι έφηβοι με αυτοπειθαρχία συνηθίζουν να ακουμπούν τις άκρες των δακτύλων τού ενός χεριού με εκείνα του άλλου χεριού. Άλλοι προτιμούν να σφίγγουν τις γροθιές για λίγο ή προσπαθούν να σηκώσουν την καρέκλα που κάθονται. Επίσης, το συνεχές γράψιμο μπορεί να προκαλέσει ακαμψία ή μυϊκό σπασμό στα χέρια. Για να απαλλαγείτε, κάντε διάλειμμα 1-2 λεπτών, κάθε 20-30 λεπτά. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος κάνετε μασάζ στην παλάμη σας, στην εξωτερική πλευρά του χεριού καθώς και στις αρθρώσεις των δακτύλων. Το μικρό διάλειμμα είναι ωφέλιμο για τη γενικότερη χαλάρωση.

Οραματισμός

Μια μερίδα υποψηφίων χαλαρώνει όταν οραματίζεται την επιτυχία, ένα ευχάριστο περιβάλλον ή αγαπημένα πρόσωπα. Η συνταγή είναι απλή: κλείστε τα μάτια για 20 περίπου δευτερόλεπτα και αφήστε την φαντασία σας να σας ταξιδέψει σε τόπους και καταστάσεις που προκαλούν χαρά.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

 

pharmacy

VENZINADIKA

Εορτολόγιο




Καθημερινή Εφημερίδα της Ξάνθης
www.empros.gr

Ιδιοκτήτρια - Εκδότρια - Διευθύντρια
Ελένη Διαφωνίδου
logo
Γραφεία - Τυπογραφεία
Σταθμού 16 - 67100 Ξάνθη

τηλ : 25410-22950-77828 | Fax : 25410-25608
 
Η παρούσα πύλη ενημέρωσης υποστηρίζεται & φιλοξενείται από την JustHost.gr