Greek English French German Turkish
Διαφήμιση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ
Με το… δάχτυλο στην σκανδάλη οι κυνηγοί ενόψει της νέας κυνηγετικής περιόδου PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 03 Αύγουστος 2017 16:44
AddThis Social Bookmark Button

Θετικά τα νέα για τους κυνηγούς αγριόχοιρου, αφού αυξήθηκε ο αριθμός ζώων που μπορούν να κυνηγηθούν ανά παρέα, λόγω αύξησης του πληθυσμού

Λ. Σερραίος: «Και οι κυνηγοί πρέπει να καταλάβουν ότι οι Σύλλογοι αγωνίζονται για την διατήρηση του παραδοσιακού κυνηγιού»

kynigoi17

Χωρίς καθυστερήσεις φαίνεται ότι ξεκινά το φετινό κυνηγετικό έτος, αφού πέρυσι είχε καθυστερήσει αρκετά η απαραίτητη υπουργική απόφαση. Φέτος υπογράφηκαν εγκαίρως από τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο, οι Υπουργικές Αποφάσεις που είναι απαραίτητες για την έναρξη της νέας κυνηγετικής περιόδου. Σύμφωνα με τον Δασικό Κώδικα, το κυνηγετικό έτος ξεκινά κάθε χρόνο την 1η Αυγούστου (άρθρο 261 ν 86/1969), όταν και οι κυνηγοί δύνανται να εκδώσουν τις άδειες θήρας, ενώ η κυνηγετική περίοδος ξεκινά στις 20 Αυγούστου. Οπότε, χωρίς καθυστέρηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήταν φέτος συνεπές προς τους κυνηγούς.

Συνεργασία Υπουργείου, Δασαρχείου και κυνηγών για την αειφορία

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει την ευθύνη ελέγχου και διαχείρισης της κυνηγετικής δραστηριότητας στο πλαίσιο της ενιαίας περιβαλλοντικής διαχείρισης. Για το λόγο αυτό λαμβάνει ειδική πρόνοια και μέτρα για τον ορθό έλεγχο από τους αρμόδιους φορείς (Αστυνομία, Δασοφύλακες της Δασικής Υπηρεσίας και Ιδιωτικούς Φύλακες Θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων) έτσι ώστε να τηρούνται οι όροι αειφορίας και δικαίου, και η κυνηγετική δραστηριότητα να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην τοπική και Περιφερειακή ανάπτυξη. Βασικός κρίκος σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι Έλληνες κυνηγοί, οι οποίοι παράλληλα με τις κατάλληλες δεξιότητες και γνώσεις, που οφείλουν να έχουν ώστε να συμβάλλουν στην αειφορική κάρπωση των θηραμάτων, οφείλουν και καλούνται να ενεργούν και να προσφέρουν εθελοντικά στις δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος και των δασών.

Αύξηση του πληθυσμού των αγριόχοιρων έφερε αύξηση της δυνατότητας κυνηγιού

Με βάση το ανωτέρω σκεπτικό, το Υπουργείο προσάρμοσε φέτος την δυνατότητα κυνηγιού αγριόχοιρου λόγω της αύξησης του πληθυσμού. Όπως αναφέρεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες: «Το Υπουργείο αντιλαμβανόμενο τις συνέπειες της αύξησης του πληθυσμού του αγριόχοιρου σε κάποιες περιοχές της χώρας, η οποία έχει επιφέρει σημαντικά προβλήματα στο φυτικό κεφάλαιο των αγροτών, αλλά και σοβαρά ατυχήματα με διερχόμενα από επαρχιακούς δρόμους οχήματα, αποφάσισε την άσκηση μιας πολιτικής για την κάρπωση του είδους, που καθορίζεται ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, στη φετινή ρυθμιστική για τη θήρα: διατηρείται η δυνατότητα κάρπωσης του αγριόχοιρου στις περιοχές της Πελοποννήσου και της Εύβοιας στον αριθμό των 10 θηρευόμενων ατόμων ανά ομάδα κυνηγών του είδους και εξόρμηση, αυξάνεται στη Δυτική Μακεδονία και στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων η δυνατότητα κάρπωσης του είδους από τον αριθμό των 6 θηρευόμενων ατόμων στον αριθμό των 10, δίνεται η δυνατότητα για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας να εισηγείται η οικεία Δασική αρχή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την αύξηση της κάρπωσης, εφόσον επιβάλλεται από τα τοπικά προβλήματα, και να εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού».

Λ. Σερραίος: «Θα πρέπει οι υπηρεσίες να λαμβάνουν υπόψη τους άμεσα εμπλεκόμενους»

loizos serraiosΘετικά υποδέχτηκαν οι κυνηγοί τα νέα για την αύξηση της δυνατότητας κάρπωσης αγριόχοιρου. Όπως δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος του Κυνηγετικού Συλλόγου Ξάνθης, Λοΐζος Σερραίος, είναι θετικό το ότι αυξήθηκε ο μέγιστος αριθμός ανά παρέα από τα πέντε αγριογούρουνα στα έξι. «Γνωρίζετε ότι το πρόβλημα με την αύξηση των αγριόχοιρων και στην περιοχή μας, κυρίως στο Κοτζά Ορμάν, έφτασε μέχρι την Βουλή. Είναι θετικό ότι δίνεται η δυνατότητα στο Δασαρχείο να εισηγηθεί την αύξηση των ζώων που μπορούν να θηρευτούν κατά περιοχή, γιατί ακριβώς ο πληθυσμός ποικίλλει» ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας ότι είναι σημαντικό να υπάρχει συνεργασία των υπηρεσιακών φορέων με τους άμεσα εμπλεκόμενους και γνώστες, όπως είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση οι κυνηγοί. Φυσικά, αναγνωρίζεται από όλους το γεγονός ότι η αύξηση της κάρπωσης δεν αποτελεί από μόνη της ικανή διαχειριστική πρακτική για τη μείωση των παραπάνω προβλημάτων, γι’ αυτό μελλοντικά το Υπουργείο προσανατολίζεται να προτείνει και άλλα διαχειριστικά μέτρα, όπως τη δημιουργία συνεργείων κάρπωσης ή και τον περιορισμό των χωρικών απαγορεύσεων της θήρας του είδους. Επίσης, για την προστασία των κατασκηνωτών και ιδιαίτερα των παιδιών, καθορίζεται για πρώτη φορά φέτος απαγόρευση θήρας έως τα 250 μέτρα από την εξωτερική περίφραξη των κατασκηνώσεων, εφόσον αυτές είναι σε λειτουργία. Η διάρκεια της θήρας του είδους παρατείνεται μόνο για φέτος για μια ημέρα, την 21 Ιανουαρίου 2018, ώστε να μη χαθεί για τους κυνηγούς η παραδοσιακή κυνηγετική ημέρα της Κυριακής.

Εν αναμονή του Υπουργείου Οικονομικών για την έναρξη έκδοσης αδειών

Μπορεί η ρυθμιστική να υπογράφηκε από τον αρμόδιο Υπουργό, όμως για να ξεκινήσουν να εκδίδονται άδειας θήρας στους κυνηγούς, θα πρέπει να δοθεί το ‘’πράσινο φως’’ και από το υπουργείο Οικονομικών. «Είναι και το υπουργείο Οικονομικών που εμπλέκεται με την έκδοση παραβόλων, το οποίο αναμένουμε να εκδώσει το αντίστοιχο ΦΕΚ προκειμένου να ξεκινήσουν οι άδειες», ανέφερε ο κ. Σερραίος, σημειώνοντας ότι το κόστος δεν έχει αλλάξει από την περσινή χρονιά: 10 € για την τοπική άδεια (χωρικά όρια Νομού), 30 € για την περιφερειακή άδεια (χωρικά όρια Κυνηγετικής Ομοσπονδίας) και 60 € για τη γενική άδεια θήρας (για όλη την χώρα). Ίδιες παραμένουν και οι εισφορές των κυνηγών προς τις αναγνωρισμένες και συνεργαζόμενες με το Υπουργείο Κυνηγετικές Οργανώσεις, όπως ο Κυνηγετικός Σύλλογος Ξάνθης, οι οποίες καθορίζονται στα 60 € ανά κυνηγό. Ο Σύλλογος Ξάνθης αριθμεί αυτή την στιγμή 1.700 μέλη, σύμφωνα με τον κ. Σερραίο, αριθμός μικρότερος σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως για οικονομικούς λόγους. «Υπάρχουν και αυτοί που εκδίδουν μόνοι τους άδεια από το Δασαρχείο, περίπου 100, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν ότι οι Σύλλογοι πρωτοστατούν στην διατήρηση του παραδοσιακού, ελεύθερου κυνηγιού, πάντα με όρους και προϋποθέσεις. Αν δεν ήταν οι Σύλλογοι και οι Ομοσπονδίες, το κυνήγι στην χώρα μας θα ήταν όπως της Γερμανίας και την Βουλγαρίας, σε απολύτως ελεγχόμενες περιοχές (ρεζέρβα)», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

 
Υπεγράφη η ένταξη 1035 Νέων Γεωργών από την ΑΜΘ στο Υπομέτρο 6.1 PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 03 Αύγουστος 2017 13:33
AddThis Social Bookmark Button

Θα τους καταβληθεί η πρώτη δόση του 70% του συνολικού ποσού ενίσχυσης που κυμαίνεται από 17.000 έως 22.000 ευρώ

neoi georgoi 739

Την ένταξη 1.035 πράξεων από την ΑΜΘ στο Υπομέτρο 6.1 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020» στο πλαίσιο της 1ης πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων στήριξης έτους 2016 υπέγραψε ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, με 19.917.500 ευρώ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και οι 128 δικαιούχοι από την Ξάνθη. Να σημειωθεί ότι στην απόφαση ανάρτηση οι δικαιούχοι ήταν 1.039.

Ουσιαστικά, η ένταξη αφορά τους αρχικούς δικαιούχους, ενώ παραμένουν εν αναμονή οι 182 εν δυνάμει δικαιούχοι, που προσκόμισαν τα επιπλέον δικαιολογητικά που ζητήθηκαν, αλλά και οι 269 επιλαχόντες για τυχόν αύξηση του προϋπολογισμού.

Ανταγωνιστικότητα μέσω της ηλικιακής ανανέωσης των γεωργών

Το πρόγραμμα αφορά στην οικονομική ενίσχυση νέων που δεν έχουν υπερβεί το 41ο έτος της ηλικίας τους για την είσοδο και παραμονή τους στη γεωργική απασχόληση καθώς και για την πρώτη τους εγκατάσταση σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

Στόχος του Προγράμματος ενισχύσεων νέων γεωργών είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων μέσω της ηλικιακής ανανέωσης και της δημιουργίας επιχειρηματιών γεωργών που με το πέρας της στήριξης θα διαθέτουν κατάλληλα εφόδια και βιώσιμες εκμεταλλεύσεις.

Η οικονομική ενίσχυση κυμαίνεται από 17.000 ευρώ έως 22.000 ευρώ και θα καταβληθεί σε δύο δόσεις. Κατά μέσο όρο οι δικαιούχοι θα λάβουν 19.000-19.500 ευρώ.

«Πέφτει» με την ένταξη η α’ δόση της ενίσχυσης

Η α’ δόση (70% επί του συνολικού ποσού στήριξης) καταβάλλεται στους δικαιούχους μετά την απόφαση ένταξής τους.

Η β’ δόση (30% επί του συνολικού ποσού στήριξης) καταβάλλεται σε κάθε δικαιούχο μετά την ολοκλήρωση και ορθή υλοποίηση του επιχειρηματικού του/της σχεδίου και σε κάθε περίπτωση το αργότερο εντός πέντε ετών από την ημερομηνία της απόφασης ένταξης, εφόσον ο δικαιούχος αποκτήσει τις προϋποθέσεις και εκπληρώσει τους δεσμευτικούς στόχους του επιχειρηματικού του σχεδίου που απαιτούνται για την καταβολή της δεύτερης δόσης, όπως αυτοί προσδιορίζονται στην παρούσα απόφαση ένταξης.

Η αίτηση καταβολής της τελικής πληρωμής (δεύτερη πληρωμή) μπορεί να υποβληθεί μετά τη συμπλήρωση του τρίτου έτους από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την απόφαση ένταξης. Με την υποβολή της δεύτερης αίτησης πληρωμής ξεκινά η διαδικασία πιστοποίησης της ορθής εφαρμογής του επιχειρηματικού σχεδίου και ολοκλήρωσης της πράξης.

Να σημειωθεί ότι στο εν λόγω Πρόγραμμα -όπως συμβαίνει και με την πληρωμή των αγροπεριβαλλοντικών- δεν απαιτείται συνολική πίστωση, αλλά σε κάθε Περιφέρεια που ολοκληρώνει τη διαδικασία θα δίνεται και εντολή πληρωμής των δικαιούχων Νέων Αγροτών.

Από τρία έως τέσσερα έτη η δέσμευση υλοποίησης

Η ελάχιστη διάρκεια υλοποίησης Επιχειρηματικού Σχεδίου είναι τα τρία έτη και η μέγιστη τα τέσσερα έτη.

Κάθε δικαιούχος με την ένταξή του στο υπομέτρο 6.1, αναλαμβάνει τις δεσμεύσεις/ υποχρεώσεις που αφορούν στην υλοποίηση επιχειρηματικού σχεδίου με δεσμευτικούς στόχους για την ανάπτυξη των γεωργικών δραστηριοτήτων και την επαγγελματική εξέλιξη του αρχηγού της εκμετάλλευσης σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στο επιχειρηματικό του σχέδιο, όπως αυτά έχουν υποβληθεί από το δικαιούχο στο ΠΣΚΕ και διαμορφωθεί κατά το διοικητικό έλεγχό. Ειδικότερα κάθε δικαιούχος αναλαμβάνει να τηρεί τις παρακάτω δεσμεύσεις / υποχρεώσεις μέχρι την ολοκλήρωση και την ορθή υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου καθώς και να τηρεί τις επί μέρους χρονικές προθεσμίες επίτευξής τους.

Παρακολούθηση και επίβλεψη από της ΔΑΟΚ των ΠΕ

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει την γενικότερη ευθύνη και εποπτεία της οργάνωσης, εφαρμογής και παρακολούθησης του υπομέτρου 6.1.

Η παρακολούθηση και η επίβλεψη της υλοποίησης της πράξης και του επιχειρηματικού σχεδίου κάθε δικαιούχου γίνεται από την αρμόδια Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) των αρμοδίων Περιφερειακών Ενοτήτων Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου και Ορεστιάδας ,της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 
128 οι δικαιούχοι της Ξάνθης για την «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 13 Ιούλιος 2017 14:20
AddThis Social Bookmark Button

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα αξιολόγησης αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην ΠΑΜΘ στο Υπομέτρο 6.1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης για το έτος 2016

19,9 εκ. ευρώ συν 3,4 εκ. ευρώ για τους επιλαχόντες η συνολική δημόσια δαπάνη για τους δικαιούχους της Περιφέρειάς μας. Εν αναμονή για τυχόν εξεύρεση επιπλέον κονδυλίων

agrotes kissas

Εκδόθηκε η απόφαση ανάρτησης αποτελεσμάτων αξιολόγησης αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην ΠΑΜΘ στα πλαίσια της 1ης πρόσκλησης του Υπομέτρου 6.1 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014 – 2020 για το έτος 2016. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν ολόκληρο το κείμενο της Απόφασης στον ιστότοπο της Περιφέρειας ΑΜΘ (www.pamth.gov.gr), επιλέγοντας το εικονίδιο “ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, στο πρόγραμμα «Διαύγεια», στον ιστότοπο της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας (www.eydamth.gr), ενώ μπορούν επίσης να απευθύνονται και στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων όπου υπάγονται.

Πίνακας Δικαιούχων στην ΑΜΘ

-Ο Πίνακας περιλαμβάνει 1039 δικαιούχους από την ΑΜΘ συνολικού ποσού δημόσιας δαπάνης 19.993.000,00 €

-Ο Πίνακας περιλαμβάνει ακόμη 182 εν δυνάμει δικαιούχους συνολικού ποσού δημόσιας δαπάνης 3.394.000,00 €, οι οποίοι θα επωφεληθούν προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

-Ο Πίνακας περιλαμβάνει 269 επιλαχόντες, για τις αιτήσεις που είναι επιλέξιμες αλλά δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες πιστώσεις. Με βάση πολιτική απόφαση που αναμένεται να εκδοθεί, εκτιμάται ότι περίπου 120 ακόμη εξ αυτών θα ενταχθούν στους δικαιούχους, εφόσον εξασφαλιστούν επιπλέον 2 εκ. ευρώ.

-Στον Πίνακα Απορριπτόμενων υπάρχουν 65 μη επιλέξιμες αιτήσεις υποψηφίων.

215 αιτήσεις συνολικά στην ΠΕ Ξάνθης

Στην ΠΕ Ξάνθης υπέβαλαν αίτηση συνολικά 215 ενδιαφερόμενοι, εκ των οποίων 128 είναι οι δικαιούχοι, 12 οι εν δυνάμει δικαιούχοι, 59 οι επιλαχόντες και 16 οι απορριφθέντες. Όπως προκύπτει μεγάλος είναι ο αριθμός των επιλαχόντων που ευελπιστούν να εξευρεθούν επιπλέον πόροι προκειμένου να υπαχθούν στο υπομέτρο.

Επιπλέον δικαιολογητικά θα προσκομίσουν οι εν δυνάμει δικαιούχοι

Για τους υποψηφίους που έχουν καταταχθεί στον Πίνακα των εν δυνάμει δικαιούχων απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών σε διάστημα ενός μήνα από την ημερομηνία της απόφασης τα οποία κατά περίπτωση αφορούν:

α. Τη διακοπή της μόνιμης εξωγεωργικής απασχόλησης.

β. Την αναστολή του επιδόματος ανεργίας.

γ. Την απόδειξη της ιδιοκτησίας των αγροτεμαχίων που έχουν δηλωθεί στο ΟΣΔΕ του έτους 2016 ως μισθωμένα και των οποίων την ιδιοκτησία ο υποψήφιος απέκτησε στη συνέχεια.

Η υποβολή των δικαιολογητικών γίνεται από τους ενδιαφερομένους στη ΔΑΟΚ του τόπου μόνιμης κατοικίας τους. Τα δικαιολογητικά υποβάλλονται σε δύο αντίγραφα. Μη υποβολή ή ελλιπής υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο προβλεπόμενο διάστημα για τις περιπτώσεις α. και β. καθιστά τον υποψήφιο απορριπτόμενο. Για την περίπτωση γ. θα απαιτηθεί αναβαθμολόγηση.

15 ημέρες προθεσμία για υποβολή ένστασης

Η ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής (ένστασης) κατά την έννοια του άρθρου 25 του Ν.2690/199 κατά της εν λόγω Απόφασης. Η υποβολή των ενστάσεων γίνεται ηλεκτρονικά μέσω ΠΣΚΕ εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 ημερών από την επομένη της έκδοσης της Απόφασης ανάρτησης των αποτελεσμάτων.

Σε περίπτωση που κάποιος δικαιούχος δεν επιθυμεί πλέον την ένταξή του, πρέπει εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης να υποβάλει ενυπόγραφα σχετική αίτηση μη ένταξης στην οικεία ΔΑΟΚ, ώστε να μην του καταβληθεί η πρώτη δόση.

19.000 ευρώ θα λάβουν κατά μέσο όρο οι δικαιούχοι

Το πρόγραμμα αφορά στην οικονομική ενίσχυση νέων που δεν έχουν υπερβεί το 41ο έτος της ηλικίας τους για την είσοδο και παραμονή τους στη γεωργική απασχόληση καθώς και για την πρώτη τους εγκατάσταση σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή επαγγελματικά προσόντα, να εγκαθίστανται για πρώτη φορά ως αρχηγοί γεωργικής εκμετάλλευσης και να υλοποιούν επιχειρηματικά σχέδια για την ανάπτυξη των γεωργικών δραστηριοτήτων τους.

Στόχος του Προγράμματος ενισχύσεων νέων γεωργών είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων μέσω της ηλικιακής ανανέωσης και της δημιουργίας επιχειρηματιών γεωργών που με το πέρας της στήριξης θα διαθέτουν κατάλληλα εφόδια και βιώσιμες εκμεταλλεύσεις.

Η οικονομική ενίσχυση κυμαίνεται από 17.000 ευρώ έως 22.000 ευρώ και καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Η 1η δόση (έως 70% του συνολικού ποσού ενίσχυσης) αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης. Η 2η δόση καταβάλλεται εντός 5 ετών από την ένταξη με προϋποθέσεις την ορθή υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου και την επίτευξη των συναφών στόχων και δεσμεύσεων. Κατά μέσο όρο οι δικαιούχοι θα λάβουν 19.000-19.500 ευρώ με τετραετή δέσμευση. Από Σεπτέμβρη αναμένεται η προκήρυξη για τα Σχέδια βελτίωση, βάσει των οποίων θα διαμορφωθούν και οι επιδοτήσεις.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr
 
Συγχωνεύσεις μεγάλων εταιρειών αγροτικών προϊόντων προκαλούν ανησυχία PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 10 Ιούλιος 2017 15:07
AddThis Social Bookmark Button

Η Ευρωβουλευτής της Ελιάς, Εύα Καϊλή, και ο Ξανθιώτης Άλκης Κίσσας προειδοποιούν το Ευρωκοινοβούλιο για τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τους κινδύνους που εγκυμονεί η πρακτική του ολιγοπωλίου

Ο σύμβουλος αγροτικής και περιφερειακής ανάπτυξης με τους Σοσιαλιστές-Δημοκράτες, Άλκης Κίσσας, τονίζει το ενδεχόμενο εξάρτησης των αγροτών και αύξησης των τιμών στα αγροτικά προϊόντα

agrotes kissas

Η Ευρωβουλευτής της Ελιάς, Εύα Καϊλή, σε συνεργασία με τον Ξανθιώτη υποψήφιο ευρωβουλευτή Άλκη Κίσσα (Τομέας Αγροτικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης στο S&D), κατέθεσαν επίκαιρη ερώτηση στην Επίτροπο Ανταγωνισμού M. Vestager για τις συγχωνεύσεις των μεγάλων εταιριών αγροχημικών προϊόντων και αγροτεχνολογίας, οι οποίες λαμβάνουν χώρα τον τελευταίο χρόνο. Οι συγχωνεύσεις αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο ολιγοπώλιο στην ιστορία, με τρεις εταιρίες οι οποίες θα ελέγχουν το 70% του παγκόσμιου αγροχημικού τομέα και το 60% της σποροπαραγωγής. Είναι λοιπόν ορατός ο κίνδυνος να αυξηθούν οι τιμές και να μειωθεί η ποικιλία και η καινοτομία των προϊόντων, να μεγαλώσει η εξάρτηση των αγροτών και να κινδυνέψει η διατροφική ασφάλεια των καταναλωτών και των κρατών - μελών.

Κίνδυνος δημιουργίας ολιγοπωλίου που δημιουργεί προϋποθέσεις ομηρίας για τους αγρότες

alkis kissas17Όπως σημείωσε ο κ. Κίσσας, μιλώντας στο «Ε»: «Ο αγροτικός τομέας βρίσκεται στο μεταίχμιο της εξελεγκτικής του πορείας, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες για βιώσιμα προϊόντα, σε έναν συνεχώς αυξανόμενο ανθρώπινο πληθυσμό, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος. Στα πλαίσια αυτά, οι έξι μεγαλύτερες εταιρίες αγροτεχνολογίας προχωρούν σε συγχωνεύσεις, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας τους θα επιτύχει καλύτερη εξυπηρέτηση των παραγωγών και των καταναλωτών. Ωστόσο οι τρεις νέες εταιρίες που θα προκύψουν θα ελέγχουν το 70% του παγκόσμιου αγροχημικού τομέα και το 60% της σποροπαραγωγής. Είναι λοιπόν ορατός ο κίνδυνος να αυξηθούν οι τιμές και να μειωθεί η ποικιλία και η καινοτομία των προϊόντων. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να μεγαλώσει η εξάρτηση των αγροτών, των καταναλωτών και των κρατών, στις τρεις εταιρίες που θα σχηματίσουν το μεγαλύτερο ολιγοπώλιο της ιστορίας». Την ανησυχία αυτή μετέφεραν ο κ. Κίσσας και η κα Καϊλή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσω των ακόλουθων ερωτήσεων: «Εγγυάται η Επιτροπή ότι οι συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν σε φτηνότερα και αποδοτικότερα προϊόντα για τους αγρότες στο μέλλον, ενώ παράλληλα θα είναι ασφαλή για τους καταναλωτές και το περιβάλλον; Εγγυάται ότι οι συγχωνεύσεις δεν θα δημιουργήσουν στρέβλωση του ανταγωνισμού, με καταχρηστική άσκηση δεσπόζουσας θέσης και δημιουργία καρτέλ;».

Ελληνική παρέμβαση στον ευρωπαϊκό αγροτικό σχεδιασμό για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα

Η ερώτηση αυτή δεν αποτελεί μεμονωμένη ενέργεια για τη στήριξη του αγροτικού τομέα, αλλά λογική συνέχεια μιας σειράς ερωτήσεων και δράσεων που έχει καταθέσει η Ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή σε συνεργασία με τον κ. Κίσσα. Ερωτήσεις και παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της θέσης και της ισχύος του Έλληνα αγρότη, την προστασία των καταναλωτών, την καταπολέμηση των ανισοτήτων και του αθέμιτου ανταγωνισμού. Σε ερώτησή μας για το κατά πόσο μπορεί η ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού να ελέγξει μια τέτοια διαδικασία, ο κ. Κίσσας σημείωσε ότι εφόσον οι εταιρίες αυτές εμφανίζουν δραστηριότητα εντός της εσωτερικής αγοράς, τα ευρωπαϊκά όργανα μπορούν να παρέμβουν. «Η παρέμβαση της ΕΕ γίνεται βέβαια με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία: η Επιτροπή υποβάλει πρόταση και το Συμβούλιο με το Κοινοβούλιο αποφασίζουν. Οι ευρωβουλευτές μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις στην Επιτροπή για οτιδήποτε αφορά πράξεις που αποφασίζονται από τα ευρωπαϊκά όργανα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η επιτροπή ανταγωνισμού και οι ρυθμιστικές αρχές έχουν βάλει πολλά εμπόδια στις συγχωνεύσεις αυτές, οι οποίες αναμένεται να δημιουργήσουν τα προβλήματα που αναφέρθηκαν ανωτέρω και γι’ αυτό περιμένουμε με ενδιαφέρον την απάντηση», σημείωσε ο ίδιος.

Πολύπλευρο ενδιαφέρον για τους αγρότες και ερώτηση για την επιχορήγηση εργασίας 12%

Το ενδιαφέρον όμως δεν περιορίζεται στις συγχωνεύσεις εταιρειών, αλλά έχει υπάρξει ήδη παρέμβαση και σε άλλα θέματα που αφορούν συγκεκριμένα τον αγροτικό τομέα της χώρας μας. Συγκεκριμένα, ο κ. Κίσσας ανέφερε ότι μέχρι στιγμής υπήρξε εξέλιξη σε ερώτηση αναφορικά με το κόστος εφοδίων (φυτοφαρμάκων, σπόρων) στην Ελλάδα. Η Επιτροπή απάντησε ότι μαζί με την ελληνική αρχή ανταγωνισμού θα διερευνήσουν παραβάσεις από ιδιωτικές επιχειρήσεις της ΕΕ ή/και των εθνικών κανόνων περί ανταγωνισμού στον τομέα των γεωργικών εισροών. Το επόμενο διάστημα αναμένονται απαντήσεις και εξελίξεις αναφορικά με την προστασία των μελισσών από τα νεονικοτινοειδή φυτοφάρμακα, με την μη καταβολή από την ελληνική κυβέρνηση του συμψηφισμού του ΦΠΑ στους κτηνοτρόφους, οι οποίοι πουλάνε γάλα με 13% ΦΠΑ ενώ αγοράζουν εφόδια και ζωοτροφές με 24% ΦΠΑ, με την υπερβολική φορολόγηση και τις ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών. Αναφορικά με την ΑΜ-Θ και την Ξάνθη έχει κατατεθεί ερώτηση για την επαναφορά της επιδότησης εργοδοτικού κόστους 12%, η οποία αποτελεί ενίσχυση περιφερειακού χαρακτήρα και έχει στόχο να στηρίξει την οικονομική ανάπτυξη, να άρει τις ανισότητες και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας στην πιο φτωχή ελληνική περιφέρεια και σε μια από τις πλέον μειονεκτικές ευρωπαϊκές περιφέρειες.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

 
Πρωτογενής τομέας: Πυλώνας ανάπτυξης-ασφάλειας και κοινωνικής συνοχής PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 13:46
AddThis Social Bookmark Button

Στην ελληνική ύπαιθρο οι νέοι κάτοχοι μεταπτυχιακών. Οι προτάσεις του «Πράττω» για τον αναπροσδιορισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας που είναι αναγκαίος

stafylia

Τις προτάσεις του «Πράττω» για τον αναπροσδιορισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας με έμφαση στον πρωτογενή τομέα και την ενίσχυση της ποιότητας από τους νέους ανθρώπους που στρέφονται στο χώρο, παρουσιάζει ο υπεύθυνος Αγροτικής Πολιτικής της Κίνησης Πάνος Βέβες.

H ανασυγκρότηση στον πρωτογενή τομέα, μονόδρομος για την ανάπτυξη

Οι θέσεις της Κίνησης Ιδεών και Δράσης "ΠΡΑΤΤΩ" διαμορφώνονται με βάση τις απόψεις, τις ανάγκες και τη θέση των πολιτών, οι οποίοι διαβουλεύονται, προτείνουν, παρεμβαίνουν, δρουν. Η Κίνηση "ΠΡΑΤΤΩ" έχει στο επίκεντρό τους εργαζόμενους και τη νεολαία, τους ανέργους, τους συνταξιούχους και τους αγρότες.

Η ειδοποιός διαφορά μας είναι ότι εμείς στο "ΠΡΑΤΤΩ" συλλέγουμε και καταλήγουμε σε απτές, εύκολα υλοποιήσιμες προτάσεις μέσα από ένα σύνολο θέσεων/παρατηρήσεων πολιτών και υποστηρικτών μας.

Θέση μας είναι πως ο πρωτογενής τομέας (φυτική παραγωγή, κτηνοτροφία αλιεία) σε συνδυασμό με τη βιομηχανία τροφίμων αποτελεί κατεξοχήν πυλώνα της ελληνικής παραγωγικής οικονομίας. Παρέχει διατροφική ασφάλεια, συμβάλει στην περιφερική ανάπτυξη, στηρίζει την κοινωνική συνοχή.

Σε μία περίοδο που κρίνεται αναγκαίος ο αναπροσδιορισμός του παραγωγικού μοντέλου της Ελλάδας, σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του αγροτικού τομέα στη διαμόρφωση του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας μας.

Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις σε ότι αφορά την ανάπτυξη και τις προοπτικές του αγροτροφικού τομέα στην Ελλάδα, είναι η σταδιακή αναπροσαρμογή του παραγωγικού μοντέλου σε παραγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω, με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Η μεταποίηση τροφίμων, χάρη στη διαθεσιμότητα πρώτων υλών, προϊόντων υψηλής ποιότητας και εξειδικευμένης τεχνογνωσίας στην χώρα μας, παρουσιάζει πολλές δυνατότητες να αυξήσει την αξία και τις εξαγωγές της.

Η σταδιακή αναπροσαρμογή του παραγωγικού μοντέλου Ελλάδας σε παραγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας προϋποθέτει εκτός των άλλων:

• Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μέσω της αναδιάρθρωσης του αγροτικού τομέα με έμφαση στην ενίσχυση της βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.

• Μείωση του κόστους παραγωγής

• Ενίσχυση μορφών συνεργασίας και δικτύωσης και ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών.

• Αύξηση της προστιθέμενης αξίας των παραγόμενων προϊόντων με έμφαση στη μεταποίηση, τυποποίηση και την πιστοποίηση τους

• Παραγωγή καινοτόμων προϊόντων

• Αξιοποίηση της δημόσιας γης (π.χ. ενοικίαση μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων).

• Εκπαίδευση και κατάρτιση των αγροτών σε νέες καλλιέργειες

• Ενίσχυση της πρόσβασης και της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και των επικοινωνιών.

• ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ διαχείριση και εξοικονόμηση αρδευτικού νερού

• Την αξιοποίηση για την ανάπτυξη της υπαίθρου και της χώρας του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης ΠΑΑ 2014-2020 συνολικού προϋπολογισμού 6 δις με έμφαση στους νέους αγρότες, τα σχέδια βελτίωσης και μεταποίησης, τα εγγειοβελτιωτικά έργα για το αρδευτικό νερό.

• Χρήση νέων εργαλείων χρηματοδότησης, όπως τα προγράμματα συμβολαιακής γεωργίας τα οποία θα έχουν στο κοντινό μέλλον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Για να γίνουν όμως όλα αυτά, είναι απαραίτητο να αλλάξει η νοοτροπία που κρατά ένα μεγάλο μέρος του αγροτικού πληθυσμού εγκλωβισμένο σε ακινησία, αδύναμο να παρακολουθήσει τις ραγδαίες αλλαγές και να προβεί στις απαραίτητες προσαρμογές που απαιτούνται , αλλά και να ανατραπεί η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ κρατική πολιτική, που σχεδιάζει μια αγροτική οικονομία ΧΩΡΙΣ τον Έλληνα αγρότη.

Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει συνειδητά στον αγροτικό τομέα χιλιάδες νέοι άνθρωποι οι οποίοι δεν είχαν ως κριτήριο επαγγελματικού προσανατολισμού τις αγροτικές επιδοτήσεις. Παιδιά με ακαδημαϊκή κατάρτιση, κάτοχοι μεταπτυχιακών κτλ που στράφηκαν στο αγροτικό επάγγελμα, είτε από ανάγκη, επειδή πλέον η ζωή στην πόλη δεν έχει να τους παρέχει τίποτα περισσότερο από ανεργία, είτε από αγάπη για τη Γη. Άνθρωποι νέοι με μία παιδεία διαφορετική που βλέπουν τους εαυτούς τους ως επιχειρηματίες και λειτουργούν ως επιχειρηματίες, έχοντας κατά νου την παραγωγή και όχι το να εισπράξουν αγόγγυστα επιδοτήσεις.

Το κράτος θα πρέπει να τους αντιμετωπίσει ως επαγγελματίες με δικαιώματα και υποχρεώσεις, να σταθεί δίπλα τους και όχι απέναντι τους .

Πεποίθηση μας στο "ΠΡΑΤΤΩ" είναι πως η ανασυγκρότηση του πρωτογενή τομέα είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης για να βγούμε από την κρίση.

 
Σελίδα 1 από 49

pharmacy

VENZINADIKA

Εορτολόγιο




Καθημερινή Εφημερίδα της Ξάνθης
www.empros.gr

Ιδιοκτήτρια - Εκδότρια - Διευθύντρια
Ελένη Διαφωνίδου
logo
Γραφεία - Τυπογραφεία
Σταθμού 16 - 67100 Ξάνθη

τηλ : 25410-22950-77828 | Fax : 25410-25608
 
Η παρούσα πύλη ενημέρωσης υποστηρίζεται & φιλοξενείται από την JustHost.gr